Praktisk information
Nedenfor har vi samlet en række spørgsmål, som vi jævnligt møder. Du er naturligvis velkommen til at kontakte os, hvis nedenstående ikke besvarer dit spørgsmål.
Har jeg en plads på holdet?
Er kursusprisen betalt, inden holdet er overtegnet, så er du optaget, og du møder blot op på første kursusdag i henhold til programmets anvisninger.
Du vil cirka en uge før kursusstart modtage en mail fra din kursusunderviser.
Du vil i forbindelse med tilmeldingen få besked, hvis kurset er overtegnet, og du vil komme på venteliste. Du vil ikke blive opkrævet betaling, så længe du står på venteliste. Århus Kunstakademi vil kontakte dig, hvis der bliver en ledig plads.
Hvis holdet på grund af for få tilmeldte ikke kan oprettes, vil du få tilbud om at blive overflyttet til et andet hold eller få det indbetalte beløb refunderet.
Tilmelding og betaling?
Tilmelding foregår ved indbetaling af kursusgebyret. Kursisterne optages i den rækkefølge, betalingen indløber.
Du kan tilmelde dig ved:
- Tilmeld og betale via vores hjemmeside på www.aakakurser.dk/ Vælg betalingskort og vælg derefter Dankort eller MobilePay.
- Betale på kontoret (Dankort, MobilePay eller kontanter).
- Ringe til 8613 8144 i kontorets åbningstid og få tilsendt en opkrævning.
Niveauinddelte hold?
Der stilles ingen specielle krav til kursisternes faglige forudsætninger. En stor del af undervisningen er individuel, og der tages hensyn til den enkeltes niveau.
De bedste resultater opnås dog, hvis kursisternes forudsætninger er nogenlunde ens på de enkelte hold. Nogle kurser er derfor delt ind i niveauer for at give kursisterne mulighed for at søge det mest passende hold:
- Fortrinsvis for begyndere - Man kan deltage uden forudgående erfaring.
- Fortrinsvis for viderekomne - Et elementært kendskab til emnet forventes.
- Fortrinsvis for øvede - Det forventes, at man har arbejdet en del med emnet.
Såfremt der forventes et vis kendskab til emnet forud for tilmelding, så vil det være anført på kursusbeskrivelsen.
Materialer og modelhonorar på holdet?
Materialerne betales af kursisterne selv. Det aftales normalt på første kursusdag, hvilke materialer og værktøjer det vil være mest hensigtsmæssigt at anskaffe.
Underviserne kan vejlede om, hvor materialerne kan købes. Århus Kunstakademis egen butik fører desuden en del af materialet til kurset.
På nogle kurser er iberegnet et mindre beløb til materialer - det vil fremgå af kursusbeskrivelsen.
Model
Udgifter til modellen er altid inkluderet i prisen.
Vil du framelde dig et hold?
Køb af kurser og lignende på hjemmesiden er ikke omfattet af fortrydelsesretten (jf. Forbrugeraftalelovens § 18 stk. 2).
Framelding og tilbagebetaling kan dog ske indtil 10 dage før holdstart mod et gebyr på kr. 300. Derefter er tilmeldingen bindende og du kan ikke få refunderet din kursusbetaling.
Tilskud til personer bosat i Aarhus Kommune
Studerende, arbejdsledige, pensionister, modtagere af efterløn mv kan modtage tilskud til deltagerbetalinger fra det offentlige. Aarhus Kommune yder tilskud til kurserne i dagtimerne. Tilskuddet er på 5,00 kr. pr. tid ved max 9 timer pr. uge for undervisning, der er afsluttet inden kl. 18.00.
Studerende og lærlinge skal forvise gyldigt årskort/studiekort, og man skal være SU-berettiget eller modtage lærlingeløn.
Efterlønnere og pensionister skal forevise gyldig dokumentation.
Ledige bruger kvitteringen fra Jobnet som dokumentation for deres ledighedsstatus.
Kursister, der bor udenfor Århus Kommune, skal ved tilmelding opgive fuldt cpr.nr. og kan ikke få tilskud til deltagerbetalingen fra Aarhus Kommune.
Parkering
Århus Kunstakademi samarbejder med Q-Park.
Parkering er desværre ikke tilladt i vores gård, og en eventuel overtrædelse af parkeringsreglerne udløser en p-afgift.
Vores p-pladser er udelukkende forbeholdt vores ansatte medmindre andet angives.
Vi henviser til byens øvrige parkeringspladser: https://www.aarhus.dk/borger/trafik-og-parkering/parkering/
Ønsker du kursusbevis?
Der kan udstedes kursusbevis efter kursets afslutning.
Kontakt kontoret i åbningstiden eller send en mail, så kan vi udstede et bevis i elektronisk eller fysisk form.
Kursusbevis kan udstedes op til 5 år efter endt kursus, derefter er det ikke muligt at få et bevis på kurset.
Fravær og sygdom
Hvis du er syg eller har fravær?
Hvis du er syg skal du naturligvis ikke møde op på holdet. Du vil desværre ikke blive kompenseret for tabte timer som følge af sygdom eller andet fravær på holdet.
Er underviseren syg?
Ved sygdom eller afbud fra underviser forbeholder Århus Kunstakademi sig retten til at finde en anden kvalificeret underviser eller aftale at flytte mødegangen til et andet tidspunkt. Du vil altid blive kontaktet, hvis mødegangen bliver flyttet til et andet tidspunkt.
Kursuslokaler
Århus Kunstakademi har hjemme i en gammel tobaksfabrik, som skaber nogle fantastiske rammer for vores kurser. Det betyder blandt andet også, at bygningerne har mange trapper, og derfor er flere af kurserne ikke velegnet til gangbesværede.
Er du i tvivl, om et kursus du overvejer at deltage på, er velegnet til gangbesværede, er du velkommen til at kontakte os på telefon 86138144 eller info@aaka.dk
På Århus Kunstakademi holder vi på varmen og sparer på vores strømforbrug. Vi har sænket temperaturen til 19 grader i alle lokaler. Går du på et kursus i efteråret eller vinteren, skal du derfor huske en ekstra trøje og varme sokker.
Overnatning i byen
Kommer du langvejs fra og har behov for at overnatte tæt på Århus Kunstakademi, er der flere gode muligheder. Se blandt andet disse forslag:
Kontakt til Århus Kunstakademi
Du er altid velkommen til at henvende dig personligt på kontoret i tidsrummet kl. 10-15 (fredag lukket), kontakte os på tlf. 8613 8144 eller sende os en mail med dine spørgsmål på info@aaka.dk.
Du finder os også på facebook.com/Aarhus.Kunstakademi/ instagram.com/aarhuskunstakademi/.
På vores hjemmeside www.aaka.dk finder du information om Århus Kunstakademis 4-årige uddannelsesforløb, lokaler, undervisere, stedets historie og aktuelle arrangementer.
Århus Kunstakademis persondatapolitik
Århus Kunstakademi indsamler, behandler og opbevarer personoplysninger. Det er vores klare mål at skabe åbenhed omkring vores persondatabehandling samt beskytte informationer i overensstemmelse med lovgivningen. Læs den samlede persondatapolitik her.
Force majeure
Lammes landet af udefrakommende og upåregnelig begivenheder som blandt andet storm, sne eller andet uvejr, som gør tranport umulig, må undervisningen aflyses. I sådanne tilfælde erstattes undervisningen ikke af andre dage.